Sidor

fredag 27 november 2009

Sophie's Choice

Min älskade telefon pajade för någon månad sedan (antagligen eftersom jag tappade den i golvet stup i kvarten) och sedan dess har jag använt min 'back-up' telefon - vilket INTE är en hållbar lösning.

Så en ny telefon ska köpas!

Men att välja telefon nu kontra för 2 år sedan är riktigt besvärligt har jag märkt. Vanliga 'knappbaserade' telefoner verkar vara på väg att bli förlegade, och min tidigare favorit Sony Ericsson har riktigt tappat kvaliteten på sina telefoner (1 av 3 felar tydligen).

Alla shoppar iphones och jag vet inte om de är bländade idioter eller om det är rätt väg att gå. Själv har jag inget behov att vara i teknisk framkant men jag vill inte köpa förlegad teknik (som kostar nästan lika mycket) av ren ignorans heller. Gaaaahh...!

Efter en månad av läsande, tittande, knappande och funderande är jag nu nästan mer förvirrad än någonsin. I min förtvivlan gjorde jag förstås det enda möjliga; en pro/con-lista - vilket i verkligheten innbär ett exceldokument. =)

Det är så fint, färglatt och verkligen massivt. Olika egenskaper har kodats, värderats och sammanställts.

Ett utdrag ur mästerverket.

Se så fint! =) Är ni inte impade? Jag är så nöjd, och har jobbat riktigt länge med detta. Lutar mig tillbaka, stolt över ett jobb väl utfört...

Men.

Tror ni jag har lyckats välja en telefon?

2 kommentarer:

Maria sa...

Shit, jag är riktigt imponerad! Säg till när du lyckats välja så kan du hjälpa mig eftersom jag också borde inhandla en ny. Har en SonyEricsson som klatrar alldeles för mycket... Vad tror ni förresten om Idol-final här den 11:e?:)

Petra sa...

Ha ha ha, du är ju helt otrolig! Vem orkar göra ett sådant "diagram"!? Jag är innerligen imponerad!!! Hoppas att "diagrammet" hjälper och att du får den telefonen du vill ha!
Kramar