Sidor

lördag 21 november 2009

Luftslott som livboj?

Ikväll är det tillsist dags att se The Twilight Saga - New Moon. Don't worry, that's not the topic today.

Eftersom jag är en sån där konstig person som älskar att se fram emot en sak, snarare mer än saken i sig själv, har jag haft en rätt konstig dag hitentills. Jag känner nästan ett slags antiklimax redan nu och trycker febrilt ner förväntningarna i skorna för att eventuellt kunna ge filmen en ärlig chans ikväll. I'll get back to you on how that worked out...=)

Kastade mig därför - som en drunknad efter livboj - på nästa sak att se fram emot; Luftslottet som sprängdes. Det är verkligen inte länge kvar nu (6 dagar)! Då det är den sista filmen i Millenniumserien och både böckerna och de andra filmerna är riktigt populära har jag varit riktigt förvånad över att det varit så lite marknadsföring och hype kring den nya filmen. Kanske det svenska konceptet?


Visst Flickan som lekte med elden var långt ifrån en ideal filmatisering, men vad kan man förvänta sig då 40-50 min klippts bort ifrån den ursprungliga TV-filmen? Samma problem kommer nog Luftslottet... lida av men jag tror inte att det blir i samma utsträckning, då berättelsen är mer linjär och karaktärerna är mer samlade.

NU börjar hypen komma igång lite smått i alla fall...
Jag fick jaga fram trailern på youtube förra veckan - lite shockad över att den inte framhävts mer - men nu finns den lite mer tillgänglig, tex på Aftonbladet. Dessa har även kommit med en tidig recension! Wheee...=)

But look no further...här är trailern;



Asså jäklar vad det känns ovanligt att se fram emot en svensk film. =) Tycker ni det ser bra ut? Teleborian är härligt creepy tycker jag!

Om ni inte är spoilerkänsliga så har aftonbladet kommit med tre scener från filmen också;

Inga kommentarer: