Sidor

måndag 11 maj 2009

Tisdag med stort T!

Imorgon är det tisdag och jag kan äntligen få pusta ut lite.
Om en vecka ska jag hålla en inspirerande (piece of cake, huh?) presentation på en konferens för en massa branchfolk som inte har någon grundkunskap om mitt forskningsområde (eller knappt ens naturvetenskap). Inte särskilt lätt kan jag säga att försöka visa på de fantastiska nya tekniska lösningar som finns då mina åhörare inte ens vet om konceptet i förväg *supersuck*.
Den måste vara klar imorrn och som den fantastiska tidsplanerare jag är sitter jag förstås och sliter med den nu. Stupid, stupid, stupid girl....

Jag sliter och lyssnar på en massa skrikande människor. Verkligen idealisk kombination. Headache anyone?

Om du inte kopplade det direkt så lyssnar jag förstås på Eurovisionbidragen i förberedelse inför veckans orgie i smaklöshet och galna musikstilar. Duh, den kopplingen var väl hur tydligt som helst?
Det är i alla fall några bidrag från semifinal 2 (Kroatien, Polen, Cypern och framförallt Slovakien) som är extremt falsksjungna och där sångarna dessutom är helt omedvetna om detta och därmed tar i för heeela fosterlandet. Det är riktigt plågsamt.

Det är så illa att jag bara måste sprida eländet vidare. =)
Slovakien: (kommer igång ordentligt vid 1:15)


Hehe.... *elak* =)

Varje år drabbas jag av Eurovision-viruset och trots att jag i vanliga fall endast lyssnar på hårdrock kastar jag mig över allt som har med spektaklet att göra. I can't help it. Och ja, jag vet att det suger (se ovan).
Imorrn är det semifinal 1 (med Sverige) och ser verkligen fram emot att få komma hem, inte behöva jobba hela kvällen, utan faktiskt titta på TV för en gångs skull. Pathetic and proudly so!

I nordiska välmeningen kan vi ju också ta och glädjas åt att Norge antagligen vinner hela rasket! =) Vem kan motstå en leende, fiolspelande liten gutt? Nä just det - ingen!

2 kommentarer:

Petra sa...

Kan bara hålla med dig, jag anser mig ha lagt ner schlagerfestivalen sedan Pirelli vann -99, pga att jag tycker att sclagern är död sedan dess...

Nu är det mer pop-festivalen! Och att de sedan har gjort alla delfinaler & för-skräp gör det ännu mer drygt att titta på!!!

Men, i slutändan...så sitter jag ändå där...tittades på eländet!!!!

Petra sa...

LYCKA TILL IDAG!!! =)