Sidor

torsdag 7 maj 2009

Back to the Roots

Jag höll nästan på att glömma att kommentera vårt senaste biobesök.
Nu, från och med maj börjar ju storfilmssäsongen och massiva, hypade hollywoodproduktioner invaderar biograferna.
This is my kind of holiday!


Först ut (in my book) var 'X-men Origins - Wolverine' som hade premiär i fredags. Jag och E såg den i lördags med riktigt höga förväntningar -- jag gillar verkligen X-men filmerna. De flesta serietidningsfilmatiseringar är okej - och för det mesta riktigt underhållande - så länge man vet vad man ger sig in i.

Bad expectations kill good movies! Hehe...

Wolverine var det ja. Vi hade höga förväntningar och jag måste säga att de uppfylldes! =) Den gick hur snabbt som helst och jag ville bara ha mer... Är annars rätt konstigt att se en film där man vet slutresultatet i förväg men inte vägen dit.

Sen är den ju också full av skäggiga, manliga män (my favorite kind) vilket inte skadar. Är man snarar förtjust i pretty boys så fanns det sådana med också:

I usually don't go for the pretty boy look, men jag måste säga att Taylor Kitsch här (aka Gambit) inte var helt oattraktiv. Hrm.

Ska recensera lite mer direkt i framtiden så kanske ni slipper den här överdrivna objektifieringsvinkeln jag kom med idag. Sorry dudes! =)

1 kommentar:

Petra sa...

Aaah, den vill ju jag också se! Får se den nästa gång vi går på bio! Vi åkte på bio i lördags för att fira en kompis. Hon valde film & det blev "män som hatar kvinnor", en mycket bra film...nu MÅSTE jag läsa böckerna!!!
Kram