Sidor

torsdag 11 mars 2010

Arga lappen, here I come!

Har precis skrivit en mycket bestämd och tydlig lapp och lämnat i tvättstugan. I VERSALER. Grrrr.

I normala fall är jag inte särskilt förtjust i fenomenet arga lappar, men ikväll behövde jag verkligen sätta ner foten och jag orkar inte sitta en halvtimme i tvättstugan och vänta in boven - alltså lapp. Och nä...det är inte ludd kvar i torktumlaren. =)

För typ 5:e gången nu så har en annan hyresgäst (gissningsvis samma hela tiden) hoppat in och tvättat mitt i vår tvättid. Skulle ner och hänga två maskiner och blir lite fundersam då en maskin fortfarande är igång. Då har alltså någon plockat ut vår rena tvätt och startat en egen maskin. Visst, i hyreslägenhet får man räkna med lite, men det känns så jäkla respektlöst!

Vi har tokmycket att tvätta och måste nu vänta in deras jävla maskin, dessutom - leva med vetskapen om att någon okänd person haft sina händer på mina rena underkläder! Red alert; invaderad personlig sfär.


phew!... skönt att få ranta lite.
Men visst håller ni med om att det bryter mot alla regler i 'vett och etikett: the tvättstuge-edition'? =)

--------------------------------------------------
20:13: The plot thickens.

Nästa vända ner visar att min lapp inte mottagits särskilt väl. Den invaderande tvätten är borta, men min lapp ser ut som att den har passerat genom matsystemet en vända; en knölig, blöt, halvt utsmetad klump. Känns nästan obehagligt.

Så arg var faktiskt inte min lapp, fast från och med nu kanske vi måste akta oss för brevbomber ...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller till fullo med dig! Man har tvättider för att det ska vara någon ordning eller hur! Det var väldigt dålig stil...
Lycka till med fortsatta tvättande!!!
Kramar, vi ses!
/Petra

Anonym sa...

Arga-lappen-konceptet lockar verkligen till både skratt och eftertanke. Få saker verkar irritera människor mer, samtidigt som det kan vara ett sjukt effektivt sätt att motverka återupprepningar av störiga beteenden. Även jag har använt mig av lappar och utfallet har hittills varit ok (folk har börjat diska efter sig och jag har fått tillbaka stulna grejer - HI5!)
I det här fallet verkar du ha att göra med en tvättäkta (ursäkta) marodör. Noll förståelse för andra och troligtvis rätt så instabil i humöret. Humor med psycho-tendenser - så passa dig för att konfrontera människan ensam i tvättstugan! ;)
Skulle förstås vara intressant att få veta vad du skrev för att uppröra denna tvättstugemarodör så mkt:) /L

Aerie sa...

Haha, tja det var något i stil med;

"Det är inte okej att tvätta under någon annans tvättid. Behöver du tvätta, boka egen tid. vänligen respektera detta i fortsättningen"

Inte så ilskt va?

Maria sa...

Fy f-n så irriterande! Din lapp var ju inte alls så arg, bara konstruktiv. Dumma människor det finns...

Anonym sa...

Jag håller med Maria. Den där "arga" lappen var väldigt sansad och resonlig får man ändå säga. Dessa nya rön stöder naturligtvis teorin om en otyglad psykopat :) /L