Sidor

måndag 3 augusti 2009

What are you doing, Alan Ball?

Har precis sett senaste avsnittet av True Blood och jag är faktiskt riktigt irriterad. Säsong 2 har hitentills ytterligare förstärkt att serieskaparna försöker göra Bill till en mycket bättre person än han är i böckerna och samtidigt göra Eric mycket (mycket) ondare.

Det stör mig...visst ska man få ändra lite - det har jag inga problem med - men vad ska det bli för triangeldrama när man så tydligt vinklat allt till den enes fördel? I böckerna är det svårt att vara säker på vem som är den rätte för Sookie men i serien vill de helt klart att vi redan ska ha valt sida.

Lorena's fucking it all up!

Trots min irritation har jag accepterat detta. Om än jäkligt motvilligt...

MEN. Nu i det senaste avsnittet - endast några dagar efter att HBO släppt informationen att det blir en tredje säsong av serien - har man totalt förstört alla möjligheter till att följa storylinen i den tredje boken. En storyline som annars hade lagt grunden för relationernas fortsatta utveckling. Jippie!....not.

Tack så mycket, Alan Ball.

Inga kommentarer: