Sidor

söndag 8 januari 2012

The Lost Year - Chapter 1: Objektsexuell?

PROLOGUE

På grund av min långvariga dvala har ni förstås missat en massa (och jävligt få, om man ska vara helt ärlig) händelser - av mer eller mindre stor vikt. Nänä, sluta sucka nu...och låt bli..! -- sluta försöker stänga ner fönstret!

Såja, lugn och fin. ;)

Jag tänker förstås inte ta och sammanfatta allt som hänt sen 'sist', don't worry. Det skulle knappast intressera någon och vara ett stort slöseri med tecken - men - jag tänker emellanåt blogga om något som hänt det senaste 1,5 året (japp, det är verkligen så lång tid som gått)...

Så, utan mer dravel presenterar jag härmed avsnitt ett i följetongen  
The Lost Year - A Brief History, by Aerie.

CHAPTER 1: THE HOUSE JACK BUILT

I bought a house!
Första april 2011 flyttade vi in och jag är så kär! Känns härligt att slippa dejtandet och jag tror det är äkta kärlek som kommer hålla i längden. :)

Vi har en gullig liten tegelvilla med 1,5 plan + källare och jag trivs så jäkla bra att jag inte kan fatta hur vi stod ut i lägenheten så länge som vi gjorde. Måste varit in denial.

Home Sweet Home

Både nära till affär och nära till skog och utan grannar som smyger in och försöker tvätta i vår tvättid! ;)

I love it! 
Sen att vi bor närmre the extended family (jag har bytt ort också) är ju inte ett minus heller.Whopeee!

(Disclaimer; Vi har förstås en helt platonisk relation till huset och all antydan till annat bör ignoreras...For now.)

- Japp, min humor har inte förbättrats i år heller.

TO BE CONTINUED...

3 kommentarer:

Maria sa...

Mmm, det är verkligen ett finfint hus! Men jag känner mig fortfarande besviken över att ni envisas med att kalla mitt rum för "gästrum" :(

Hihi.

Maria sa...

Haha...inser allt mer hur mycket jag saknat dina inlägg när du varit borta:) Sitter ofta och småskrattar när jag läser, och härligt att du också är kär!

Anonym sa...

Haha! Tur att du klargjorde relationen till huset för annars hade jag varit tvungen att påpeka det :-p
/N