Sidor

måndag 16 januari 2012

Världens mest geniala idé!

Nope. Ingen hybris alls. =)

Jag har alltid haft en tendens till att vilja designa mig igenom problem.
Som att allt blir lite lättare om det är inpackat i en smart, snygg design. Det kan gälla allt från helt triviala saker såsom att veta när bussen hem går till lite mer ordentliga hinder såsom skriva CVt eller exjobbsrapporten, men gemensamt dem emellan är att jag alltid börjar med utseendet.

Söt va?
  • Jag kan inte börja skriva innan dokumentet har en genomarbetad layout
  • Ev. scheman och planer skrivs om och färgkodas.
  • Min minibusslista sammanfattar alla turer, är färgkodad, liten och inplastad. -->
  • När jag tog körkortet gjorde jag en liten handgjord, och färglagd, kortlek med vägmärken.


Ni anar trenden va? ;) Det kan tyckas slöseri med tid, överarbetning osv men jag tycks helt oförmögen att hoppa över designsteget.

Nu när jag då 'är tillbaka' har jag bråkat lite med att hitta ett snyggt anteckningsblock som dessutom funkar att använda. Jag gillar whitelines för skrivandet men jag vill ha hårda pärmar så man kan anteckna utan bord på föreläsningar och liknade och vanliga block är så fula. Med min lilla...eh...egenhet blir det därför lite svårt att...'va tillbaka'. ;)

Så i torsdags fick jag då världens mest geniala idé!

...*trumvirvel*...

Varför inte sätta ihop ett eget block - det ultimata blocket! - själv?  
So that's what I did;

Här börjar vi... ett kollegieblock
Bytt framsida till hård och snyggare
Satt in ett försättsblad så den inte försvinner
En kalender för 2012
De eftersökta vita linjerna
Då jag kunde la jag till några rutat oxå
Telefonlista om mobilen försvinner
En utvikbar projektplan!
Slutligen en plastficka.
























































 Var inte detta världens mest geniala idé? :D

1 kommentar:

Maria sa...

Haha, vilket underbart inlägg, och en smart idé:)
Känner så igen mig själv i det där... Om jag ska t.ex. sätta in papper i en pärm är det första prioritet att göra ett snyggt register och en fin etikett till pärmryggen, annars går det ju inte:)