Sidor

torsdag 11 juni 2009

En liten insikt...

Det verkar som att bloggande, precis som många andra kommunikationssätt, har en intressant korrelation med tid.

Ni håller säkert med om att ju längre tid som gått sedan man tex pratat med en viss person i telefon, desto större ansträngning och desto mer energi går åt till att ringa personen i fråga. Samma sak tycks gälla med bloggen - ju längre tiden går sedan senaste uppdateringen desto jobbigare är det att göra ett inlägg.

Och - den kanske viktigaste poängen - att komma på vad man ska skriva i sagda inlägg.

Alltså skriver man ett inlägg om att skriva inlägg och därmed nollas tidsparametern, vilket lämnar fältet öppet och minimerar aktiveringsenergin (arbetskadad!) för framtida författande. Jag är sååå smart! hehe

Fotnot: jag har faktiskt inte noppat ögonbrynen på ett tag heller.
(I kategorin 'omotiverade korrelationer'...)

1 kommentar:

Petra sa...

Vet du va?! Jag håller helt med...från början skrev jag1-2 inlägg/dag...idag är det faktiskt flera dagar jag skrev. Men jag försvarar mig med att jag faktiskt haft en jävligt hektiskt vecka!
Kramar!!!