Sidor

måndag 29 juni 2009

This isn't the real Caesar's Palace...is it?

The Hangover. På bio. I lördags.
Finally!

Har tjatat på E i 2 veckor nu men tillsist så gav han med sig. Höga förväntningar till trots (en komedi med 8.3 på IMDB måste bara vara otrolig) så var det en riktigt bra, riktigt rolig film. Enkelt summerat; Fyra grabbar åker till Las Vegas för en svensexa och vaknar upp dagen efter utan minne och en brudgum kort, mitt bland diverse suspekta kvarlämningar från gårdagens partaj.

Enkelt och med oändliga möjligheter!
Inget cinematisk mästerverk, men på samma sätt som med tex På smällen och Supersugen så sitter storheten i skådespelarinsatser, karaktärer och dialog.

I fallet med The Hangover är det först och främst karaktären 'Alan' som spelas av praktiskt taget okända Zach Galifianakis som skapar magin! Haha, jag menar tidigare okända Zach Galifianakis som nu ligger 4 på IMDBs 'most watched profiles'-list...

Alan har inte riktigt alla hästar på rätt plats och följer egentligen bara med på svensexan eftersom det är hans syster som ska gifta sig.

<-- Look at the dude and I think you'll get it!

Just watch it! =)
Jag skulle egentligen vilja förstöra allt för er genom att publicera en massa roliga citat från filmen men jag nöjer med ett enda litet, litet citat. Please forgive me...

Stu (frustrerad, till Alan): You are literally too stupid to insult.
Alan (helt seriöst): Thank you.

1 kommentar:

Maria sa...

Juat det ja, hade ju nästan glömt bort att jag ville se den, de har ju slutat visat trailern på reklamen (eller om det är jag som slutat titta på tv?!). Men den hade ju tydligen inte kommit till Övik ännu nu när jag kollade, vilken överraskning ;-)

Vi hörs!

Kram