Sidor

söndag 5 februari 2012

Typing with my cold, dead fingers

Finally back from the land of ice and snow!

Eller, not really, eftersom det var minst lika kallt här hemma och framför allt mer snö än i södra Finland, men det känns hursomhelst så. Antagligen eftersom den jäkla köldknäppen slog till i veckan. *brrrr* Och jag, smartskaft som jag är, hade förstås packat alldeles för kalla kläder så jag har behövt hela helgen för att tina upp helt.

Genom att stanna inomhus. Just det.

Har i min isolering valt att modellera om sovrummet igen (och inte bara för att jag spenderat en vecka med kemisk jämviktsmodellering). Modell - lera you say? Nope, much better!

Vi satte upp en 37'' tv på väggen för någon vecka sen som kan vikas ut och det blev riktigt jäkla fult!, så nu måste jag hitta en annan lösning. Är helt besatt av Google Sketchup så jag har snart hela huset i 3-D modell och sovrummet är helt klart ett WIP-projekt.

Vad tycker ni? Modellbilden visar det fäääärdiga sovrummet (Utopia).

Ugly version...
Pretty fantasy...

Kanske inte behöver tillägga att jag även är rätt överförtjust i plommonlila?

Ni får ursäkta tråkvarningen på det här inlägget, men vad annars kan man förvänta sig av en vecka med bara kemi. Min humor är nere på minus. :P

Bättre lycka nästa gång!

KRAAAAM (med iskalla fingrar och rinnande näsa...yum!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

tycker att din modell var superfin! lila är verkligen en höjdarfärg! NICE, blir spännande att se när det är klart! ;)
kram kram, hoppas vi ses snart!
/petran

Maria sa...

Du skulle definitivt sova bättre med pretty fantasy... Mer harmoniskt intryck och du slipper störa dig på skänken (alltid denna skänk! :P), felvinklad tv osv. Måste ju inverka på sömnen på något sätt :)

Maria sa...

Modellalternativet var klart mycket snyggare...säger ännu ett fan av plommonlila;)

Anonym sa...

37 tum??? Men get real! Allt under 50 tum är ju en styggelse... Om tv:n inte får plats är det huset som måste byggas om :)
/N

Aerie sa...

N: Hehe, I see your point! Men jag måste säga att jag gillar huset som det är...:)