Sidor

torsdag 1 april 2010

Crazy funny....or just weird?

Var det ingen som gillade True Blood annonserna? Jag är chockad! Hehe... Är alltid de inlägg jag själv verkligen gillar som inte får några kommentarer - kanske jag är osynkad med min målgrupp? Något att undersöka.

Anyway.

Jag vet inte om det är av en slump - och min gissning är att det snarare är en ny trend - men de tre senaste filmtrailers jag sett har varit...tja...lite ovanliga. Min önskan att se ett mönster kan förvisso ha påverkats av att jag såg alla inom 2 dagar. =)

Utan att avslöja för mycket ska jag låta klippen tala för sig själva - Look before you read. Tog de korta trailerna så jag behöver bara 3 min av din totala tid -- you can do it. ;-)

Håll sinnet öppet och förbered dig;

Trailer 1: Scott Pilgrim vs. The World
USA-premiär: 13/8

Basic plot: Scott Pilgrims liv rullar på fint ända tills han faller pladask för Ramona. Han hittar drömtjejen helt enkelt! Det finns bara ett liiitet, litet problem. Innan de kan leva lyckliga måste han besegra hennes "Seven evil ex-boyfriends". Superenkelt. Eller inte.
(Filmatisering baserad på serietidning av Bryan Lee O'Malley)

---

Trailer 2: Hot Tub Time Machine
USA-premiär: 26/3

Basic plot: 3 män och en pojke (baby? hehe) åker på skidsemester och efter en natt med hårt festande i hotellets "Hot Tub" vaknar de upp -- 1986! Männen har alla tröttnat på sitt vuxna liv av olika anledningar och får de chansen att ändra på sin framtid, medan pojken får kämpa för sin fortsatta existens. =)
---

Trailer 3:
Kick-Ass

Sverigepremiär: 9/4 (nästa helg)

Basic plot: Filmen handlar om Dave som bestämmer sig för att bli en superhjälte - utan att ha blivit biten av en radioaktiv spindel eller något annat coolt. Han upptäcker snart att det finns fler självutnämnda hjältar och dras snabbt med i en större kamp än han tänkt sig.
(Filmatisering baserad på serietidningen av Mark Millar och John Romita, Jr.)
---

Det intressanta är inte bara att de här filmerna dyker upp - utan att de dessutom får riktigt bra respons! Jag hoppas nu på en ny våg av väl genomarbetade komedier, ungefär som för 3 år sedan när Seth Rogen et al slog ordentligt. Kick-Ass har just nu 8,8/10 i betyg på IMDB vilket är skyhögt för en komedi och Hot tub Time Machine har långt ifrån blygsamma 7,5/10.

Vissa menar att The Hangover's oväntade succe på biodukarna förra året kan vara en förklaring, men det känns lite för simpelt. Nä, jag tror polletten till sist har trillat ner och Hollywood har insett att män i trikåer snarare är en bra grund för komik, än coola actionhjältar. ;-)

GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommenterade inte bara för att jag vet att du vet att jag diggar alla former av vampyrfilmer; självklart var det skit-bra reklamer för True blood!!!! =)
Kram & glad påsk, vi ses ju på lördag hos svärisarna! =)
/Petra

Maria sa...

Ja det känns riktigt bra! Så skönt att slippa leta mera och bli frustrerad över att det aldrig kommer ut nåt bra=/ Håller tummarna för ert fortsatta letande! Kram!