Sidor

tisdag 29 september 2009

Now watching...The Producers!

Har just tittat på idol 2009 (no judgement please!) och kan inte för mitt liv förstå varför de ökänt inkompetenta producenterna på tv4 har återgått till det 'Ursprungliga Kvalsystemet' istället för att fortsätta med det 'Amerikanska systemet' som de kört med senaste åren.

När 2 av 5 ska röstas vidare är det troligaste scenariot att de två som fått mest positiv tv-tid går vidare snarare än att de två som gjorde bäst ifrån sig gör det.

Jon & Calle gick vidare från kvalet igår...

I princip påstår jag att kvalet avgörs av de producenter som bestämt vad och vilka som ska visas i audtionprogrammen. Som talangprogram kan jag inte förstå det konceptet överhuvudtaget. Kevin Borg, som vann 2008, hade tex troligen inte gått vidare från kvalveckan om den hade varit enligt årets koncept då han fått väldigt lite tv-tid i förprogrammen förra året

(För att min argumetation ska vara begriplig):
Ursprungliga kvalsystemet (ex);
5 killar sjunger dag ett -
2 röstas vidare
5 tjejer sjunger dag två -
2 röstas vidare
5 nya killar sjunger dag tre -
2 röstas vidare
5 nya tjejer sjunger dag fyra -
2 röstas vidare
8+ 4 wildcards sjunger dag fem -
10 röstas vidare
Amerikanska kvalsystemet (ex);
10 killar sjunger dag ett -
8 röstas vidare.
10 tjejer sjunger dag två -
8 röstas vidare.
8 kvarvarande killarna sjunger dag tre -
6 röstas vidare.
8 kvarvarande tjejerna sjunger dag fyra -
6 röstas vidare.
Alla 12 sjunger dag fem
- 10 röstas vidare

Jag stör mig otroligt mycket på tv4s försök till att skapa dramatik och spänning då de dels är väldigt genomskinliga och dels är otroligt orättvisa för de stackars deltagarna som tror att det är det de presterar på scen som räknas... poor little fools!

Varför jag tittar överhuvudtaget är väl kanske största mysteriet?

1 kommentar:

Maria sa...

Men oj vad det hänt grejer här :D Två hela inlägg som jag inte hade läst, well done baby!

Ja tv4 spelar verkligen i en division för sig. Nu vet du i och för sig redan mina åsikter om tv4, men sämre kanal finns inte! Alla personer över 10 år förstår ju vad som kommer att hända med deras misslyckade försök till att skapa spänning. Ibland är det så pinsamt dåligt att man nästan skäms över att ens titta. Kanske inte det bästa om man vill att Idol som program ska överleva. SÅ bra är det inte att man tål hur dålig produktion som möjligt.

Kram!